Program Regionalny

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską
z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013

Projekt dotyczy zakupu 7 sztuk autobusów niskopodwoziowych
z normą czystości spalin EURO 5



INFORMACJE O PROJEKCIE:

  1. Termin realizacji: 2010 rok
  2. Beneficjent projektu: Gmina Nysa – Urząd Miejski w Nysie
  3. Zarządca produktów projektu: Miejski Zakład Komunikacji w Nysie Sp. z.o.o.
  4. Program: działanie 3.2 - Transport publiczny Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata 2007-2013
  5. Strategicznym celem projektu jest zwiększenie mobilności mieszkańców oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej regionu. Działania, przewidziane
    w projekcie, będą skierowane na zachęcenie mieszkańców miasta i strefy podmiejskiej do korzystania z komunikacji zbiorowej oraz rezygnacji z odbywania podróży transportem indywidualnym.
  6. Zakres projektu: obejmuje zakup 7 autobusów niskopodwoziowych, które zastąpią 7 starych autobusów (6 mających co najmniej 20 lat i 1 - ponad 10 lat). Nowe autobusy będą spełniać normy ekologiczne EURO 5 lub standardy EEV. Będą posiadały mechanizmy przyklęku oraz wysuwanej platformy ułatwiające wejście oraz wyjście do/z autobusu osobom niepełnosprawnych, niedołężnym i starszym.
  7. Źródła finansowania:
    • Koszt całkowity: 4 530 747,59 PLN, w tym:
      -koszty kwalifikowane : 3 707 859,50 PLN.
    • Dofinansowanie z EFRR (85% kosztów kwalifikowanych):  3 151 680,57 PLN.
    • Wkład własny :     1 379 067,02 PLN.
  8. Harmonogram realizacji projektu:
  • Planowany termin rozpoczęcia procedury przetargowej: 01.07.2010
  • Planowany termin rozpoczęcia rzeczowej realizacji projektu: 01.09.2010
  • Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji projektu: 30.11.2010
  • Planowany termin zakończenia finansowej realizacji projektu: 31.12.2010

W wyniku realizacji projektu mieszkańcy uzyskają następujące korzyści :

  • poprawa dostępności do komunikacji publicznej (również dla osób niepełnosprawnych, niedołężnych, starszych,)
  • podniesienie komfortu podróżowania,
  • poprawienie niezawodności funkcjonowania komunikacji zbiorowej,
  • podniesienie stanu bezpieczeństwa osobistego pasażerów komunikacji zbiorowej,
  • ograniczenie negatywnego oddziaływania systemu komunikacyjnego na otoczenie miejskie, głównie dzięki zmniejszeniu niekorzystnych oddziaływań na otoczenie trasy i na pasażerów w postaci emisji hałasu i wibracji,
  • wymiana starych autobusów na nowe,
  • zmniejszenie emisji spalin do środowiska.

 

 

24.09

 

       © Bartosz Majdański

  

 

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowanie na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Akceptuję politykę wykorzystywania plików cookies w serwisie - zapamiętaj mój wybór i nie pokazuj więcej tego okna.

zamknij